donderdag, januari 15, 2015

Letterkunde.

Ik kan er niets aan doen. Het gaat geheel vanzelf en nu ik bijna dagelijks over de A6 de tokkel, ja echt tokkel, want de meest recente bekeuring van €183,- gaat me niet geheel in de koude kleren zitten, heb ik nu natuurlijk alle tijd van de wereld om ze te bedenken. Maar soms heb je zo nu en dan er eentje tussen zitten die 'lees' je zo.. Hoef je geen minuut over na te denken.. En zo van de week dus ook; 71-SJ-ZS. Dan zie ik dus direct: Snelle JeZuS en voor die cijfers maken we voor het gemak; een 71 jarige Snelle JeZuS. En als je dan inhaalt en blijkt dat er idd een oude man in zit, dan heb ik een glimlach van oor tot oor...

Mijn nieuwe werk is heel tof. Echt heel leuk. Eerlijkheidshalve moet ik toch toegeven dat ik het werken met meerdere mensen op een afdeling toch wel gemist heb. En zit ik enerzijds tussen de ingenieurs achter hun bureau's en anderzijds tussen de schoffelaars die de gemeentetuinen schoffelen, het is echt heel leuk. Qua werk is het nog niet heel druk. Men komt nu pas terug van hun 4 of 5 weekse vakantie (!) dus het werk zal nu weer een beetje op gang komen. Maar toch heb ik van de week geleerd op mijn werk. Je moet je voorstellen dat er 5 man (incl mezelf) thee zit te leuten op mijn kantoor. Eén van mijn collega's schreef een vijftal letters op: FFTZZ. Wat staat daar zegt ie... Ik kijken en kijken... maar ik zie 2x een F een T en 2x een Z. Niet echt iets waar ik zo wat voor bedenken dan.. dus ik zeg dat ik het niet weet. Hij vraagt 4x of ik het zeker weet. Maar ik weet het niet. En hij lacht bij voorbaat al en dan zegt ie:


eFFe Thee ZETTEN...

En hij ligt compleet in een deuk.. Nou werkelijk... Veeg mij dan ook maar onder de tafel vandaan..Geweldig.. Hij had zo'n lol.. En de anderen ook trouwens..


Nou zit ik dan daar op mijn plek of niet??

5 opmerkingen:

Smitsky zei

Jaaaaaaaaa, helemaal jouw ding!


Wicked willie, hahahaha

The world according to El zei

Echt wel

Simone zei

En je dag begint natuurlijk goed met mijn wapperende handje :)

Zustertjen zei

Ik had van jou toch wel verwacht dat je het wist.
Mag ik ook bij jou komen werken???

Mariska zei

En toch weet ik zeker dat jij heeeel nodig een P.A nodig hebt, bij deze bied ik mij aan;-)