donderdag, januari 15, 2015

Plattelandsmeittie!

Ik heb nog drie weken de tijd om mijn examenopdracht in te leveren, maar vandaag was mijn laatste schooldag! Naast al die Schoevers-wijffies, die samenscholen in die grote stad halverwege in NL, ben ik natuurlijk redelijk de vreemde eend in de bijt. Maar dat dondert mij niks. En ben ik er gewoon trots op dat ik maar zo'n gewoon plattelandsmeittie ben. Elke keer als ik onderweg naar de grote stad ben en er dan doorheen rijdt dan denk; daar wil ik de klompen toch echt niet hebben staan.

Maar de elite wijffies vroegen zich af (alsof ze zich om mij zouden bekommeren.. tsss) of ik mijn scriptie wel uploaden kon met dat boerenbreedband. Boerenbreedband?? Boerenbreedband?? Huh?? Tssss... Laten we ff toegeven dat je op het platteland best eens kans hebt dat je van diverse voorzieningen bent verstoken. Ik bedoel: De postduif is enige tijd geleden al afgeschoten; hij komt tegenwoordig met de auto. We hebben geen kabelaansluiting; deden het altijd met een schotel, maar hebben sinds een half jaar Digitenne. We hebben geen aansluiting op het riool, maar hebben serieus nog een heuse beerput. En we kregen vrij laat ADSL, praktisch de laatste in NL volgens mij.. Maar dat boerenbreedband doet het heus wel en ik ben er zeer content mee. En die elite wijffies mogen dan van alle gemakken voorzien zijn met hun Prada tassen, maar ik kan tenminste høken.. (wie niet wet wat høken is, die wet echt niet wat ie mist. Høken, brekken en angoan, zoepen en een hoop kabaal, en dat alles bij mekaar nuumen wij Normaal)

6 opmerkingen:

Smitsky zei

Weet niet wat het hoken enzo precies inhoudt, maar kan me wel een voorstelling erbij maken.. Dus, gedraag je plattelandstrientien..:))

Anoniem zei

Ik weet wel wat hoken is, maar ga liever voor de Prada tassen!! en de grote stad.

J.S. te E.

Anoniem zei

tss. Doe maar normaal dan doeje aol gek genoeg.

Hoorde vandaag van een kind dat uut Westen net hierheen is verhuisd dat het eerste wat m opviel was dat iedereen gedag zegt tegen hem.

Tja ...... Dat is toch mooi man!

Anoniem zei

o sorry dat was ik

Zustertjen

On the Run zei

en zo is het maar net. Trots of waar je vandaan komt is helemaal prima en in de grote stad zou ik niet willen wonen(al kom ik er officieel dan wel weer vandaan)

s1m0ne zei

Blèrgh, wat moet je nou met een Prada-tas? Ik, mede-schoeverstrutje, heb er geen heur. Maar weet precies over wat voor typetje je het hebt. Ze denken dat ze heel wat zijn maar intussen hollen ze gewoon iedere dag achter de baas z'n reedt aan, net als iedere andere toetspoes ;-)